Jak postupovat při likvidaci škod po vichřici

Jak postupovat při likvidaci škod po vichřici

Česko dlouho nezažilo takové povětrnostní podmínky, které nás naplno zasáhly o víkendu. Vichřice odnášely střechy, lámaly stromy a ničily majetek. Nyní nastává doba likvidace škod. Jak bychom měli správně postupovat? Do kdy je nutné vše nahlásit na pojišťovně a na co bychom měli pamatovat?

Poškozené střechy, zatopené sklepy, škody na automobilech a mnoho dalších

Likvidátoři pojišťoven očekávají stovky škod v řádech miliónů korun. Mezi prvními nahlášenými škodami převládají nejen poškozené střechy, ale také rozbitá okna. Vzhledem k tomu, že vichřice Herwart byla na řadě míst doprovázena vydatným deštěm, nejsou výjimkou ani zatopené sklepy.

Samostatnou kapitolou pak budou škody na automobilech, které poškodily polámané stromy.

Jak postupovat při nahlášení škody?

Většinu škod na vozidlech (z havarijního pojištění či připojištění k povinnému ručení) bude možné likvidovat pomocí online aplikace – a to již během 24 hodin, což významně zkracuje běžnou dobu likvidace. S postupem klientům poradí operátoři linek pojišťovacích společností. Informace, jak postupovat jsou také uváděny na internetových stránkách a sociálních sítí pojišťoven.

  • Provádějte počáteční i průběžnou fotodokumentaci škod
  • Vytvořte si seznam poškozených věcí a shromážděte potřebné doklady a dokumenty k nim (záruční listy, faktury, apod.)
  • Pokud to bude možné, poškozené věci nelikvidujte
  • Pokuste se minimalizovat vznik dalších škod

Při hlášení pojistné události je postup následující:

  1. Připravte si podklady
    1. Číslo pojistné smlouvy / případně údaje o pojistníkovi
    2. Pojistný produkt, ze kterého škodu uplatňujete (Nemovitost, Domácnost, Havarijní pojištění, Připojištění k povinnému ručení)
    3. Telefonický kontakt a emailový kontakt na vás
    4. Další informace (kdy škoda nastala, co bylo poškozeno, kdo poškození zjistil, zachraňovací náklady, apod.)
  2. Pojistnou událost lze nahlásit
    1. Telefonicky na lince pojišťovny
    2. Osobně na kontaktním místě

"Kalamitní škody bývají vždy hlášeny s několikadenním zpoždění – další upřesnění lze proto očekávat zhruba ve středu. Do celkového součtu mohou ještě promluvit škody na rekreačních objektech, řada z nich je totiž zazimována. Své může říci i další vývoj počasí, zejména déšť nebo sněžení ve vyšších polohách, kde byl také vítr nejsilnější," hodnotí aktuální situaci Jiří Cívka, tiskový mluvčí skupiny AXA CZ/SK.

Autor: Daniela Borská